-
Frequent Verzuim
We begrijpen heel goed dat het gesprek aangaan bij frequent verzuim soms lastig is. Onze casemanagers/inzetbaarheidscoaches kunnen het gesprek aangaan om inzichtelijk te krijgen wat daadwerkelijk de oorzaak is van het verzuim, of beter gezegd de disbalans. Wij geven de werknemer en werkgever voldoende handvatten om samen de inzetbaarheid te verbeteren.
Wat houdt frequent verzuim in?
Wanneer een werknemer zich binnen een periode van 12 maanden vaker dan twee keer ziekmeldt, is er sprake van frequent verzuim. Wij zien dit als een signaal. Het kan zijn dat de verminderde inzetbaarheid een verklaarbare reden heeft, maar misschien is er meer aan de hand. En dat willen we natuurlijk onderzoeken.
Belangrijk om het ‘goede gesprek’ aan te gaan. Zo wordt de eventuele onderliggende reden en disbalans helder en kunnen we kijken naar de mogelijkheden en wat de werknemer nodig heeft om duurzaam inzetbaar te zijn en blijven.
Tenant name or Sharepoint token data not defined.Please O365 check base plugin setting tab.