Skip to main content

Het werkvermogen van uw werknemers 100% benutten!!


Het werkvermogen van uw werknemers 100% benutten!!

Dit is ons doel in de samenwerking met u.
Dat uw werknemers met plezier kunnen presteren en naar vermogen zich maximaal inzetten.

  • Hoe werkt dat in de dagelijkse praktijk?
    U wilt dat het werk in uw organisatie voor uw klanten, afnemers verricht wordt.
    U heeft, oneerbiedig gezegd, hersenen en handjes nodig. En omdat aan deze handjes en hersenen mensen (geen robots/machines) zitten die dat uitvoeren wordt het al iets complexer. (U bent zelf immers ook mens).
  • Daarnaast zijn er wetten, een cao, certificering en andere arbeidsvoorwaarden waar u zich als werkgever aan dient te houden.
    Het lijkt/leek of de werknemer zich niet blijvend hoeft te ontwikkelen om JobFit te blijven.
    En dan kan/kon de bal maar naar u als werkgever blijven rollen.

Wat is de kern?

Een arbeidsovereenkomst is een leveringscontract.
De werknemer is leverancier van zijn arbeid…….…….
U bent als werkgever (namens uw klanten/afnemers) de klant van uw werknemer …………….
Bij veranderende inzetbaarheid heeft de werknemer last van een belemmering/obstakel om zijn arbeid ten volle te kunnen leveren. Wat is zijn belemmering/obstakel? Op welk gebied ligt de belemmering en het obstakel? Wie dient er dan zijn probleemoplossend vermogen maximaal te gebruiken?

De belemmeringen om arbeid ten volle te kunnen leveren hebben in de praktijk vaak te maken met
1. relatieproblemen, 2. overbelasting in mantelzorg, 3. disbalans werk/privé, 4. burn-out/psychische klachten, 5. houding en gedrag, 6. onvoldoende (bij) scholing of 7. financiële zorgen.

70% van het ziekteverzuim heeft geen objectiveerbare medische reden. Maar deze 70% groep heeft wel een serieuze reden om zijn of haar arbeid (gedeeltelijk) niet te kunnen leveren. De vereniging van bedrijfsartsen in Nederland stellen al jaren vast dat zij (maar) 30% van het totale ziekteverzuim als medisch kunnen duiden.

Wij maken ons sterk om het gebied waarin de belemmering (het obstakel) van het leveren van arbeid ligt helder te benoemen. Dan kan op “dat niveau” van de belemmering, (het obstakel) naar werkbare oplossingen worden gezocht. Dit is effectief en vermijd verspilling. En u als werkgever kan de (eigen) regie blijven houden.

Uitnodiging tot onderzoek

Wat speelt er bij uw werknemers op het 70% gebied?
Hoe bespreekt u deze 7 punten met uw werknemers?
Ziet u tegen een dergelijk gesprek op? Nodig ons uit om het gesprek te begeleiden.
Zo kunt u ziekteverlof aanvragen en (onduidelijke) uitval voorkomen.